reklama

Národný pochod za čo?

Po dlhšej dobe som sa stretol s dobrou kamarátkou. Ako sme sa tak rozprávali o všetkom možnom, reč padla aj na Národný pochod za život, ktorý sa má konať v nedeľu 22. septembra v Košiciach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Spomínaná kamarátka je fajn dievča, s ktorým si mám vždy čo povedať. Okrem toho je aj praktizujúca katolíčka. Bol som zvedavý na jej názor. Naša krátka debata na túto tému prebiehala približne takto:

JA: O čom je vlastne ten pochod?

ONA: Proti potratom.

JA: Akože aby boli zákonom zakázané?

ONA: To nie, vlastne to súvisí aj s tým, že vtedy má byť aj ten pochod gejov a lesbičiek v Bratislave.

JA: Takže to má byť na truc?

ONA: Nie, ide o to ukázať, že aj normálni ľudia sa dokážu zhromaždiť..

JA: A čo oni nie sú normálni?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ONA: To nie, len...

Ďalej som ju netrápil, nepýtal som sa, či osobne pozná nejakú lesbu alebo geja, nemal som náladu na siahodlhú diskusiu o tejto problematike. Prešiel som na inú tému. Ten rozhovor mi ale po zvyšok dňa nedal pokoj, stále som sa k nemu v myšlienkach vracal. Tak ma napadlo, koľko percent účastníkov plánovaného pochodu sú takíto ľudia? Slušní, normálni občania, ktorí ani nevedia poriadne vysvetliť za čo, alebo proti čomu tam vlastne idú pochodovať, len ich NIEKTO nahuckal, tak idú. Nenávistná, hysterická kampaň, ktorej sme svedkami v posledných dňoch, je výsledkom toho, že zopár náboženských fanatikov cielene vyvoláva medzi veriacimi paniku, že tradičná rodina je v ohrození. Nedávno som si na youtube vypočul bojovnú prednášku jedného známeho kresťanského rečníka. To, čo som počul, mi pripadalo ako výzva na krížovú výpravu. Homosexuálna lobby, ktorá chce nanútiť svoju propagandu nevinným deťom a rozvrátiť našu spoločnosť opäť útočí.
Nečudujem sa, že je to pre cirkev vďačná téma. Slovenskí veriaci, v poslednom čase väčšinou znechutení pedofilnými škandálmi po celom svete či kauzou Bezák, dokážu odložiť spory nabok a spoločne bojovať proti morálnemu úpadku prichádzajúcemu zo západu, ktorý by chcel preniknúť aj k nám.
Je mi smiešne, keď niekto hovorí o pochodoch, ktoré sa majú uskutočniť ako o nejakom boji „kto z koho". Väčšinu spoločnosti pár tisícok ľudí s vlajočkami a transparentmi, či v Bratislave alebo v Košiciach, aj tak nezaujíma. Maximálne to okomentujú pri pozeraní večerných správ.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slováci sú vraj konzervatívny národ. Ja si to nemyslím. Ide skôr o to, že skupina ľudí vie byť veľmi hlučná a dokáže strhnúť dav a keď príde na isté témy, dav - inak celkom normálnych, miernych veriacich ľudí - zdieľa statusy a články, podpisuje petície alebo v tomto prípade aj vyjde do ulíc. Ja sa len znova pýtam, koľkí vedia, za čo vlastne?

Peter Špirko

Peter Špirko

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent VŠ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu